ECZACILIK EĞİTİMİ PROGRAMLARINI DEĞERLENDİRME VE AKREDİTASYON
DERNEĞİ
ECZAKDER
ARŞİVLEME YÖNERGESİ
Sürüm 1.0. 07.07.2017
ECZAKDER
- Arşivleme Yönergesi
MADDE 1- Dayanak, Amaç ve Kapsam
Bu yönerge,
Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
(ECZAKDER) Çalışma Yönetmeliği’nin belgelerin saklanmasını düzenleyen 12.
maddesi uyarınca hazırlanmıştır. Amacı, akreditasyon süreci ve sonuçlarına
ilişkin belgeler, raporlar ve ECZAKDER çalışmaları ile ilgili diğer tüm
belgelerin saklanma usullerini ve sürelerini belirlemektir.
Tanımlar ve Kısaltmalar
MADDE 2 -
Bu
yönergede geçen;
a)
ECZAKDER:
Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği'ni
b)
Genel
Kurul: ECZAKDER Genel Kurulu’nu
c)
Merkez:
ECZAKDER ofisini
d)
ECZAK:
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu'nu
e)
Yönetim
Kurulu: ECZAKDER Yönetim Kurulu’nu
f)
ÖDRE
Ekibi: Öz Değerlendirme Raporu Değerlendirme Ekibini
ifade eder.
MADDE 3 – Sorumluluk
a)
ECZAKDER
çalışmaları ile ilgili belgeler ve raporlar düzenli biçimde arşivlenir ve
saklanır. Yönetim Kurulu Başkanı, ECZAKDER’in resmi belgelerinin ve
raporlarının güvenli biçimde arşivlenmesini ve saklanmasını temin eder.
b)
ECZAKDER,
akreditasyon verdiği programların listesini, verilen akreditasyonların
türlerini ve geçerlik sürelerini kayıt altında tutar.
MADDE 4- Akreditasyon Süreci
ve Sonuçlarına İlişkin Belgeler ve Raporlar
a)
Akreditasyona başvuran Eczacılık Fakültelerine ait Akreditasyon
Başvuru Beyanları, en son öz değerlendirme raporları ve ekleri, ÖDRE ekibi
raporları, kurum ziyareti raporları, kesin raporlar ve bildirim belgeleri (son
beş yıla ait) ECZAKDER Merkezi’nde saklanırlar.
b)
Öz değerlendirme raporlarının saklama süresi on (10) yıldır.
ECZAKDER’e ait yayınlar (kitap, katalog, vb.) ECZAKDER Kütüphanesinde
arşivlenir.
c)
Beş (5) yıldan daha eski kurum ziyareti raporları, kesin raporlar
ve bildirim belgeleri dijital ortamda saklanır.
d)
Değerlendirici kayıtları basılı olarak ve elektronik ortamda
güncel halde tutulur, 360 derece değerlendirme sistematiği yalnızca ECZAKDER
Yönetim Kurulu üyeleri, ECZAK Başkanı ve Genel Sekreter’in erişimine açıktır.
e)
Öz değerlendirme raporları, kurum ziyaret raporları, kesin
raporlar, bildirim belgeleri, kanıt belgeleri, yazışmalar, notlar vb “HİZMETE
ÖZEL” olarak tanımlanır. Bu kayıtlar yalnızca ECZAKDER Yönetim Kurulu üyeleri,
ECZAK Başkanı ve Genel Sekreter’in erişimine açıktır.
f)
Akreditasyon sürecini tamamlamamış başvurulara ait belgeler bir
(1) yıl basılı olarak; takiben dijital ortamda saklanır.
g)
Yurtdışı Akreditasyon Kuruluşları ile yapılan yazışmaların bir
kopyası ilgili Klasörlerde, bir kopyası ise Gelen/Giden Evrak Klasörü’nde yer
alır.
MADDE 5- Personel Kayıtları
a)
Dernekten ayrılan çalışanların maaş ve vergi kayıtları da dahil
olmak üzere, tüm dosyaları ayrıldıkları tarihten itibaren on (10) yıl süre ile
saklanır.
b)
İş başvuruları üç (3) yıl süre ile saklanır.
c)
Çalışanların sosyal sigorta kayıtları sürekli olarak saklanır.
MADDE 6- Eğitim Kayıtları
Eğitimlere ilişkin
organizasyon kayıtları elektronik ortamda saklanır.
MADDE 7- Dernek Kayıtları
a)
Genel Kurul, Yönetim Kurulu, ECZAK ve Komisyonların toplantı
tutanakları, tüzük, çalışma yönetmeliği, kira sözleşmeleri, bağış kayıtları ve
diğer kurumsal belgeler basılı veya elektronik ortamda sürekli olarak saklanır.
b)
Meslek kuruluşları ve benzeri tüzel kişilerin ECZAKDER üyeliğine
başvuru dilekçeleri sürekli olarak saklanır.
c)
Kontratlar, kira ödeme kayıtları, sigorta poliçeleri, İnşaat ve
tadilat kayıtları elektronik ortamda saklanır.
d)
ECZAKDER’e gelen ve ECZAKDER’den gönderilen evraklar Gelen/Giden
Evrak Defterine kaydedilir. Evrağın aslı Gelen Evrak Klasörüne konurken, bir
kopyası da konusuna göre ilgili klasöre kaldırılır. Giden evrağın bir kopyası
Giden Evrak Klasörüne konur.
e)
Üyelere ilişkin Üye Kayıt Formları ilgili Üye Klasöründe tutulur
ve yeni üyelere ilişkin form ve dokümanlar klasöre eklenir. Üye bilgileri
ayrıca elektronik ortamda da tutulur.
MADDE 8- Mali Kaynaklar
a)
Dernek defterleri, denetleme raporları, muhasebe kayıtları, yıllık
mali raporlar, satın alma kayıtları ve vergi belgeleri sürekli saklanır.
b)
Banka ve muhasebe kayıtları, iptal edilen çekler, borç kayıtları
ve elektronik ödeme kayıtları on (10) yıl süre ile saklanır.
MADDE 9- Arşiv Güvenliği ve Erişim
Akreditasyon Kayıtları
Arşivine Yönetim Kurulu üyeleri, ECZAK Başkanı ve sekreteri dışında erişim
Yönetim Kurulu Başkanı’nın iznine tabidir. Yönetim Kurulu Başkanı’nın erişim
yetkisi verdiği kişiler arşivlerden yararlanabilir. Arşive erişim izni verilen
kişilerin kaydının tutulması zorunludur.
MADDE 10- Çoğaltma ve Ödünç Verme
a)
Akreditasyon süreci ve sonuçlarına ilişkin belgeler ve raporlar
üçüncü kişiler ve kurumlarla hiçbir şekilde paylaşılamaz.
b)
Arşivde bulunan belge ve raporların aslı hiçbir sebep ve suretle
arşivden dışarıya verilemez. Ancak Devlete, gerçek ve tüzel kişilere ait bir
hizmetin görülmesi, bir hakkın korunması ve ispatı gerektiğinde, usulüne göre
örnekler verilebilir veya mahkemelerin tayin ettiği bilirkişiler veya ilgili
dairelerin görevlendirdiği yetkililer tarafından yerinde incelenebilir.
c)
Arşivlenen belgelerin dernek etkinliklerinde kullanılmak üzere
çoğaltılması ve/veya ödünç verilmesi Yönetim Kurulu Başkanı’nın iznine tabidir.
MADDE 11- Ayıklama ve İmha
a)
Bu Yönergede belirlenmiş olan saklanma süreleri dolan belge, rapor
ve benzeri malzemeler Yönetim Kurulu veya Yönetim Kurulu’nun oluşturacağı bir
komisyon tarafından ayıklanır ve imha edilir.
b)
Cari işlemlerde fiilen rolü bulunan, saklanmaları belli sürelerde
kanun ve diğer mevzuatla belirlenmiş olanlar (özel mevzuat hükümlerine göre
gerekli görülen) ile herhangi bir davaya konu olan malzemeler belirtilen süre
ve mevzuatın tayin ettiği zaman sınırı içerisinde ve/veya davanın
sonuçlandırılmasına kadar ayıklama ve imha işlemine tabi tutulmazlar.
MADDE 12- Dijital Ortamda Kaydedilen Arşiv Malzemesi
a)
Dijital ortamlarda bulunan bilgi ve belgelerden arşiv malzemesi
özelliği taşıyanların kaybını önlemek ve devamlılığını sağlamak amacıyla
yedekleme yapılır.
b)
Bu tür malzemelerin saklanma, tasnif devir ve benzeri arşiv
işlemlerinde diğer tüm malzemeler için uygulanan hükümler uygulanır.
MADDE 13- ECZAKDER İktisadi İşletmesi’nin Belgelerinin Saklanması
ECZAKDER belgelerinin
saklanması ile ilgili olarak bu yönetmelikte tanımlanan usuller ECZAKDER
İktisadi İşletmesi’nin belgelerinin saklanması için de aynen uygulanır.
MADDE 14- Yönergede Değişiklik
Bu yönerge gerektiğinde
Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilecek bir komite tarafından gözden
geçirilerek değişiklik önerileri Yönetim Kurulu’na sunulur. Hazırlanan
öneriler, Yönetim Kurulu’nun ilk toplantısının gündemine alını ve karara
bağlanır.
MADDE 15- Yürürlük ve Yürütme
a)
Bu Yönerge onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
b)
Bu Yönerge yürürlüğe girdiğinde arşivde bulunan belgeler de bu
hükme göre değerlendirilir, arşiv dışı kalanlar ayıklanır ve arşiv düzeni buna
göre oluşturulur.
c)
Bu Yönerge hükümlerini Yönetim Kurulu Başkanı yürütür.
d)
ECZAKDER’de arşivlenen tüm yazışma, dosya ve belgeler ECZAKDER
Yönetim Kurulu Başkanı’nın görev süresi bitiminde belirlenecek yeni başkana
tutanakla devredilir.